Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLange, Michiel de
dc.contributor.authorEijk, B.A.W.
dc.date.accessioned2013-01-15T18:03:10Z
dc.date.available2013-01-15
dc.date.available2013-01-15T18:03:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12428
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt de invloed van Google Maps op de beleving van de stad onderzocht. Door te kijken naar de mental image die proefpersonen gevormd hadden na een nevgiatietaak bleek er een verschil te zijn tussen proefpersonen die gebruik maakten van een traditionele kaart en proefpersonen die gebruik maakten van de Google Maps applicatie op een mobiele telefoon. Proefpersonen met een kaart bleken beter in staat zijn om de route na te vertellen en focusten zich daarbij voornamelijk op straten. Proefpersonen die gebruik maakten van Google Maps wisten de route minder goed na te vertellen, waarbij de mental image van de route van deze proefpersonen werd gekenmerkt door oriëntatie- en knooppunten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent23895253 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleGoogle Maps en de mental image
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsgoogle, maps, ciw, bachelor, bart, eijk, mental, image, kevin, lynch, mobile, ios, android, nieuwe, media, michiel, de, lange
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record