dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Andringa, E.B. | |
dc.contributor.author | Hardeman, L. | |
dc.date.accessioned | 2013-01-08T18:01:16Z | |
dc.date.available | 2013-01-08 | |
dc.date.available | 2013-01-08T18:01:16Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12387 | |
dc.description.abstract | Deze scriptie betreft een onderzoek naar de ontwikkeling van de naamsbekendheid van Roald Dahl in Nederland vanaf 1963. Daarbij wordt onder andere ingegaan op de receptie van het werk van Dahl in het Verenigd Koninkrijk, de plaats die hij inneemt in het Engelse en Nederlandse jeugdliteraire veld en de spin-offs van zijn werk. De hoofdvraag wordt beantwoord door middel van recensieanalyses en het antwoord erop wordt geplaatst binnen theorieën van socioloog Pierre Bourdieu. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 8336017 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | 'Sommige vond ik niks aan,' zei Matilda, 'maar andere waren prachtig!' Een onderzoek naar de receptie van het werk van Roald Dahl in Nederland | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Dahl, jeugdliteratuur, receptieonderzoek | |
dc.subject.courseuu | Taal- en cultuurstudies | |