Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorAndringa, E.B.
dc.contributor.authorHardeman, L.
dc.date.accessioned2013-01-08T18:01:16Z
dc.date.available2013-01-08
dc.date.available2013-01-08T18:01:16Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12387
dc.description.abstractDeze scriptie betreft een onderzoek naar de ontwikkeling van de naamsbekendheid van Roald Dahl in Nederland vanaf 1963. Daarbij wordt onder andere ingegaan op de receptie van het werk van Dahl in het Verenigd Koninkrijk, de plaats die hij inneemt in het Engelse en Nederlandse jeugdliteraire veld en de spin-offs van zijn werk. De hoofdvraag wordt beantwoord door middel van recensieanalyses en het antwoord erop wordt geplaatst binnen theorieën van socioloog Pierre Bourdieu.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent8336017 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title'Sommige vond ik niks aan,' zei Matilda, 'maar andere waren prachtig!' Een onderzoek naar de receptie van het werk van Roald Dahl in Nederland
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDahl, jeugdliteratuur, receptieonderzoek
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record