Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLeurs, R.H.
dc.contributor.authorKoning, G.M.
dc.date.accessioned2012-12-20T18:03:17Z
dc.date.available2012-12-20
dc.date.available2012-12-20T18:03:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12357
dc.description.abstractIn deze Bachelor Eindscriptie is de redactie van het SchoolTV-weekjournaal geïnterviewd om uit te zoeken met welke aspecten de redactieleden rekening houden bij de selectie en presentatie van schokkend nieuws voor hun doelgroep (kinderen van 10 tot 12 jaar). Uit het onderzoek is gebleken dat elk onderwerp behandeld kan worden. Wel houdt de redactie er altijd rekening mee dat de informatie aansluit bij het cognitieve en emotionele niveau van de doelgroep. De redactieleden blijken voor dezelfde aanpak te kiezen als sociale wetenschappers: schokkend nieuws heeft wel degelijk een constateerbaar en benoembaar effect op kinderen en er moet op een zorgvuldige manier met deze kwetsbare doelgroep worden omgegaan zonder hen de essentie van schokkende nieuwsberichten te onthouden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent404339 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMama, ik kan niet slapen... Een productieanalyse van de redactie van het SchoolTV-weekjournaal en haar overwegingen met betrekking tot de presentatie van schokkende nieuwsonderwerpen
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordskinderen, schokkend nieuws
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record