dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Lange, M. de | |
dc.contributor.author | Krijger, R. de | |
dc.date.accessioned | 2012-12-20T18:03:16Z | |
dc.date.available | 2012-12-20 | |
dc.date.available | 2012-12-20T18:03:16Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12354 | |
dc.description.abstract | Deze paper laat zien hoe op verschillende manieren kan worden gekeken naar het ervaren van een
game als virtueel gametoerisme eventueel in combinatie met non-virtueel toerisme. Deze paper
toont daarbij aan, dat de wisselwerking tussen appropriation van de game, affordances en het
leveldesign kan leiden tot verschillende ervaringen van de game, die de makers wellicht in eerste
instantie voor ogen hadden. Aan de hand van een model van gevoel, actie en reflectie zal
aangetoond worden, dat virtueel game toerisme hierbij kan zorgen voor een toeristische blik en dat
ook game-designers op deze toeristisch blik kunnen inspelen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1758170 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | The tourist gamer gaze | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Affordance, Appropriation, Leveldesign, Tourist Gaze, Hyperrealiteit | |
dc.subject.courseuu | Theater-, film- en televisiewetenschap | |