Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorde Lange, M.
dc.contributor.authorReijlink, M.B.
dc.date.accessioned2012-12-20T18:01:14Z
dc.date.available2012-12-20
dc.date.available2012-12-20T18:01:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12327
dc.description.abstractOp dit moment komen er wekelijks, zo niet dagelijks, nieuwe applicaties en technologieën bij die met gebruik van userdata en usercontent steeds ‘slimmer’ worden. De vorming van deze nieuwe media heeft grote (vaak onvoorziene) gevolgen voor de mediagebruiker. Met de nieuwe component 'locatie' zijn de mogelijkheden om informatiestromen te personaliseren exponentieel gegroeid. Doordat grote internetbedrijven beslissingen kunnen nemen over het ontwerp van deze gepersonaliseerde informatiestromen vinden er grote verschuivingen plaats in de bestaande machtsstructuren. De rol van de mediagebruiker is in deze machtsstructuren nog tamelijk onbekend.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent717856 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAlfred de 'Serendipity Engine': In hoeverre zorgen Location Based Services voor verschuivingen binnen de bestaande machtsstructuren tussen grote internetbedrijven en de mediagebruiker?
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordslocation based services
dc.subject.keywordsinformatie
dc.subject.keywordscommunicatie
dc.subject.keywordsmachtsstructuren
dc.subject.keywordsinformatiestromen
dc.subject.keywordsinternet
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record