dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Hörmann, P.A.H | |
dc.contributor.author | Bisschops, V.J. | |
dc.date.accessioned | 2012-11-20T18:01:53Z | |
dc.date.available | 2012-11-20 | |
dc.date.available | 2012-11-20T18:01:53Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12048 | |
dc.description.abstract | Cyberpesten is een probleem in de huidige samenleving dat in omvang groeit door de toenemende digitalisering. Dit is een kwalitatief onderzoek met een specifieke focus op middelbare scholen en met een breed georiënteerde literatuurstudie. De centrale vraagstelling van het onderzoek is: 'Hoe gaan de middelbare scholen Atheneum College Hageveld en de Hartenlustschool om met het maatschappelijk verschijnsel cyberpesten en wat kunnen desbetreffende scholen leren van onderzoeken, theorieën en inzichten van overkoepelende onderwijsorganisaties op dit gebied?' Ter beantwoording van de vraagstelling wordt eerst inzicht gegeven in de context van het onderzoeksonderwerp aan de hand van literatuurstudie op drie gebieden: (1) maatschappelijke functie scholen, (2) algemene aspecten van cyberpesten en (3) omgang scholen met cyberpesten. Daarna zal aan de hand van empirisch onderzoek de centrale vraagstelling beantwoord worden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 4149529 bytes | |
dc.format.mimetype | application/octet-stream | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Van sociaal netwerk naar asociaal gedrag: cyberpesten - Explorerend onderzoek naar hoe middelbare scholen met het maatschappelijk verschijnsel cyberpesten omgaan | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | cyberpesten, maatschappelijke opdracht van de school, maatschappelijke functie scholen, digitaal pesten, middelbare scholen, | |
dc.subject.courseuu | Communicatie, Beleid en Management | |