Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSteenman, Sebastiaan
dc.contributor.authorVeen, A.C. van der
dc.date.accessioned2012-11-20T18:01:44Z
dc.date.available2012-11-20
dc.date.available2012-11-20T18:01:44Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12033
dc.description.abstractDit onderzoek is gericht op de administratieve taken van leraren in het primair onderwijs. In dit onderzoek is door middel van interviews onderzocht hoe leraren hun administratieve taken ervaren en hoe zij hiermee omgaan. In het onderzoek worden verschillende irritatiebronnen onderscheiden die ertoe lijken te leiden dat leraren administratie als last ervaren. Ook worden verbanden tussen deze irritatiebronnen blootgelegd. Op basis van het onderzoek wordt een aantal coping mechanisms geïdentificeerd die leraren lijken te hanteren om met administratieve taken om te gaan.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1303707 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTypen administratieve taken en handelingsperspectieven van leraren in het primair onderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsadministratie, administratieve lasten, onderwijs
dc.subject.courseuuBestuur en Beleid


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record