dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Steenman, Sebastiaan | |
dc.contributor.author | Veen, A.C. van der | |
dc.date.accessioned | 2012-11-20T18:01:44Z | |
dc.date.available | 2012-11-20 | |
dc.date.available | 2012-11-20T18:01:44Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12033 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek is gericht op de administratieve taken van leraren in het primair onderwijs. In dit onderzoek is door middel van interviews onderzocht hoe leraren hun administratieve taken ervaren en hoe zij hiermee omgaan. In het onderzoek worden verschillende irritatiebronnen onderscheiden die ertoe lijken te leiden dat leraren administratie als last ervaren. Ook worden verbanden tussen deze irritatiebronnen blootgelegd. Op basis van het onderzoek wordt een aantal coping mechanisms geïdentificeerd die leraren lijken te hanteren om met administratieve taken om te gaan. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1303707 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Typen administratieve taken en handelingsperspectieven van leraren in het primair onderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | administratie, administratieve lasten, onderwijs | |
dc.subject.courseuu | Bestuur en Beleid | |