Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVuyk, C.M
dc.contributor.authorVerdier, R.
dc.date.accessioned2012-11-20T18:01:22Z
dc.date.available2012-11-20
dc.date.available2012-11-20T18:01:22Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12017
dc.description.abstractDoor het huidige economische klimaat en de daarmee gepaard gaande bezuinigingen op cultuursubsidiëring worden kunstinstellingen genoodzaakt om zich bewuster te worden van hun bedrijvigheid en hun draagvlak in de samenleving. Met cultureel ondernemerschap en zelfredzaamheid als doelstellingen drukt (demissionair) staatssecretaris Zijlstra zijn stempel op het cultuurbeleid, een oogmerk om de non-profit sector iets minder non-profit te maken. Met dat uitgangspunt verkent deze studie het potentieel van marketing om bij te kunnen dragen aan een meer zelfredzame en meer winstgevende cultuursector. Vanuit een cultuursociologisch perspectief werpt het onderzoek een blik op het veld van marketing om een efficiënte invulling te duiden voor het marketingbeleid van culturele instellingen en verkent het potentieel – en de barrières – om het culturele draagvlak in de samenleving te vergroten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent311808 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleBarrières en potentieel in het draagvlak van cultuur. Een cultuursociologisch marketingvraagstuk naar de verwezenlijking van een zelfredzame cultuursector
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmarketing, loyalty marketing, cultuursector, publieksbereik, cultureel ondernemerschap, draagvlak bezuinigingen op cultuur, cultuursubsidies, zelfstandigheid, cultuursociologie, Pierre Bourdieu, cultureel omnivorisme
dc.subject.courseuuKunstbeleid en -management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record