dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Lehmann, A.S. | |
dc.contributor.author | Gütz, S.A. | |
dc.date.accessioned | 2012-11-08T18:01:40Z | |
dc.date.available | 2012-11-08 | |
dc.date.available | 2012-11-08T18:01:40Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11973 | |
dc.description.abstract | Aan de hand van de in 2008 uitgebrachte animatiefilm Wall-E wordt bekeken op welke manier het maakproces van animatie ervoor zorgt dat de toeschouwer zich kan identificeren met geanimeerde karakters. Hierbij wordt speciale aandacht besteed aan de rol van geluid in Wall-E en de manier waarop een geslacht is toegewezen aan de - in essentie geslachtsloze - robots. Daarnaast wordt onderzocht of binnen Wall-E wel of geen stereotypen worden vertolkt met betrekking tot gender, en hoe dit te plaatsen is binnen de algemene reputatie van Disney en Pixar op het gebied van genderstereotypering. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 529896 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Wall-E: Het geanimeerde liefdesverhaal van twee robots. | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | believability, antropomorfisme, gender, Wall-E, hyperrealisme, animatie | |
dc.subject.courseuu | Theater-, film- en televisiewetenschap | |