Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLehmann, A.S.
dc.contributor.authorGütz, S.A.
dc.date.accessioned2012-11-08T18:01:40Z
dc.date.available2012-11-08
dc.date.available2012-11-08T18:01:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11973
dc.description.abstractAan de hand van de in 2008 uitgebrachte animatiefilm Wall-E wordt bekeken op welke manier het maakproces van animatie ervoor zorgt dat de toeschouwer zich kan identificeren met geanimeerde karakters. Hierbij wordt speciale aandacht besteed aan de rol van geluid in Wall-E en de manier waarop een geslacht is toegewezen aan de - in essentie geslachtsloze - robots. Daarnaast wordt onderzocht of binnen Wall-E wel of geen stereotypen worden vertolkt met betrekking tot gender, en hoe dit te plaatsen is binnen de algemene reputatie van Disney en Pixar op het gebied van genderstereotypering.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent529896 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWall-E: Het geanimeerde liefdesverhaal van twee robots.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsbelievability, antropomorfisme, gender, Wall-E, hyperrealisme, animatie
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record