Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLehmann, A.S.
dc.contributor.authorEvertse, D.N.
dc.date.accessioned2012-08-14T17:00:54Z
dc.date.available2012-08-14
dc.date.available2012-08-14T17:00:54Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11912
dc.description.abstractDe Facebook Timeline geeft ons een nieuwe manier om onze foto’s, verhalen en daarmee onze herinneringen te archiveren. Social media zijn altijd al gebruikt om online identiteiten te representeren, en onze levensverhalen zijn onlosmakelijk verbonden met onze identiteit. Voor de komst van social media hadden (familie)plakboeken die functie. Dergelijke archieven bieden ons de mogelijkheid een soort ‘samenvatting’ van ons als persoon te creëren, je levensgeschiedenis is ten slotte een belangrijk deel van je identiteit. Op social media is dit principe overgenomen; we maken fotoalbums en archieven om onze vrienden en kennissen een kijkje te bieden in ons leven om ons zo beter te leren kennen. Facebooks Timeline is hiervoor een ideale tool, een tool die je levensgeschiedenis tot leven brengt. Je persoonlijke levensverhaal wordt zo geanimeerd en lijkt te vragen om een vorm van beweging. De Timeline is hiermee een vorm van expanded animation en een manier om je herinneringen tot leven te brengen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent548215 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDigitale Levensverhalen: Animatie en Scrapbooking in de Facebook Timeline
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsFacebook, Timeline, Expanded, Animation, Levensverhaal, Levensgeschiedenis, Online identiteit
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record