Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPflug, H.
dc.contributor.authorWelschen, T.
dc.date.accessioned2012-10-25T17:01:06Z
dc.date.available2012-10-25
dc.date.available2012-10-25T17:01:06Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11861
dc.description.abstractDit eindwerkstuk richt zich op de strijd tussen ideologieën binnen de media in het algemeen en binnen de tekst BEETLE JUICE in het bijzonder. Ik behandel BEETLE JUICE binnen de sociaal historische context van de Gothic stroming en diens positie binnen de maatschappij. Hierbij besteed ik speciale aandacht aan de beeldvorming van de Gothic subcultuur door de media. Ik richt me hierbij op de periode vanaf 1970 tot 1988, het jaar dat de film uitkwam. In deze periode maakte het proces van (beeld)vorming de eerste stappen. Hieruit blijkt dat de ideologische positionering van BEETLE JUICE heeft twee kanten heeft. Enerzijds gaat de film mee met de beeldvorming vanuit de dominante cultuur, anderzijds worden er culturele waarderingspatronen omgedraaid.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent250560 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBeetle Juice: Gothic en representatie
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmedia, film, beetle juice, gothic, representatie, subcultuur
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record