dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Schoenmakers-Klein Gunnewiek, M. | |
dc.contributor.advisor | Meijer-Quinta Martins, L. | |
dc.contributor.author | Perpétua Alvino, M.L. | |
dc.date.accessioned | 2012-10-04T17:01:18Z | |
dc.date.available | 2012-10-04 | |
dc.date.available | 2012-10-04T17:01:18Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11774 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek richt zich op de meetbaarheid van de interculturele communicatieve competentie van tweedetaalleerders in een context van blended learning. Deze studie baseert zich op video-web communicatie van het NIFLAR project, tussen studenten die de Portugese taal als tweede taal leren aan de Universiteit Utrecht en Portugese moedertaalsprekers aan de Universidade de Coimbra. Het doel van het project was om met elkaar te praten, samen te werken, documenten te delen en deel te nemen aan het schrijven van teksten, terwijl ze elkaar online via de webcam zagen. Zo werd er een zo authentiek mogelijke omgeving voor de communicatie gecreëerd. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | pt | |
dc.title | Competências Comunicativas Interculturais: Uma pesquisa sobre a mensurabilidade de competências comunicativas interculturais com base no projecto NIFLAR. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Interculturale communicative competence, NIFLAR project, blended learning, | |
dc.subject.courseuu | Interculturele Communicatie | |