Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDieteren, Fia
dc.contributor.authorKruiff, M.T. de
dc.date.accessioned2012-08-07T17:01:26Z
dc.date.available2012-08-07
dc.date.available2012-08-07T17:01:26Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11667
dc.description.abstractDe scriptie dierenmanieren presenteert de functie van Artis als educatief instituut in de 19e eeuw. In hoeverre veranderde de functie van Artis in de 19e eeuw en wat voor oorzaken had deze verandering? In eerste instantie wordt het belang van educatie voor de burgerlijke cultuur geschetst. Daarna zal kort de ontstaansgeschiedenis van Artis worden beschreven, om een duidelijke context te krijgen over het onderwerp. Ten slotte wordt de functie van Artis als educatief instituut beschouwd en wordt beargumenteerd dat Artis een kernfunctie kon vervullen als het ging om het volbrengen van de educatieve doeleinden die de burgerij zich had gesteld in de 19e eeuw.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent151040 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleDierenmanieren
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBurgerlijke cultuur, Negentiende eeuw, Dierentuin, Artis, Educatie
dc.subject.courseuuGeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record