dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Dieteren, Fia | |
dc.contributor.author | Kruiff, M.T. de | |
dc.date.accessioned | 2012-08-07T17:01:26Z | |
dc.date.available | 2012-08-07 | |
dc.date.available | 2012-08-07T17:01:26Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11667 | |
dc.description.abstract | De scriptie dierenmanieren presenteert de functie van Artis als educatief instituut in de 19e eeuw. In hoeverre veranderde de functie van Artis in de 19e eeuw en wat voor oorzaken had deze verandering? In eerste instantie wordt het belang van educatie voor de burgerlijke cultuur geschetst. Daarna zal kort de ontstaansgeschiedenis van Artis worden beschreven, om een duidelijke context te krijgen over het onderwerp. Ten slotte wordt de functie van Artis als educatief instituut beschouwd en wordt beargumenteerd dat Artis een kernfunctie kon vervullen als het ging om het volbrengen van de educatieve doeleinden die de burgerij zich had gesteld in de 19e eeuw. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 151040 bytes | |
dc.format.mimetype | application/msword | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Dierenmanieren | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Burgerlijke cultuur, Negentiende eeuw, Dierentuin, Artis, Educatie | |
dc.subject.courseuu | Geschiedenis | |