"Stories are always true. It’s the facts that mislead…": De constructie van een cultureel geheugen bij het Amsterdam Museum en Museum of Liverpool
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Nijhof, E. | |
dc.contributor.advisor | Henrichs, H. | |
dc.contributor.author | Jacobs, F. | |
dc.date.accessioned | 2012-09-24T17:01:04Z | |
dc.date.available | 2012-09-24 | |
dc.date.available | 2012-09-24T17:01:04Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11617 | |
dc.description.abstract | Een onderzoek naar twee vooruitstrevende participatieprojecten in Groot-Britannië (Museum of Liverpool) en Nederland (Amsterdam Museum). Deze scriptie kwam voort uit mijn stage bij het Amsterdam Museum en onderzoekt waar de raakvlakken en verschillen liggen tussen beide projecten. Over de wisselwerking tussen de academische theorie en de museale praktijk, moderne erfgoedbenaderingen en cultuurparticipatie, de problematiek rondom het delen van autoriteit, en het ontstaan van een cultureel geheugen in Liverpool en Amsterdam. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1749160 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | "Stories are always true. It’s the facts that mislead…": De constructie van een cultureel geheugen bij het Amsterdam Museum en Museum of Liverpool | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | erfgoed, cultuurparticipatie, nationalisme, cultureel geheugen, Halbwachs, museum, lokaliteit, Assmann, new museology, geschiedenis, herinnering, cultuurbeleid, politiek, Lowenthal | |
dc.subject.courseuu | Cultuurgeschiedenis |