Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNijhof, E.
dc.contributor.advisorHenrichs, H.
dc.contributor.authorJacobs, F.
dc.date.accessioned2012-09-24T17:01:04Z
dc.date.available2012-09-24
dc.date.available2012-09-24T17:01:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11617
dc.description.abstractEen onderzoek naar twee vooruitstrevende participatieprojecten in Groot-Britannië (Museum of Liverpool) en Nederland (Amsterdam Museum). Deze scriptie kwam voort uit mijn stage bij het Amsterdam Museum en onderzoekt waar de raakvlakken en verschillen liggen tussen beide projecten. Over de wisselwerking tussen de academische theorie en de museale praktijk, moderne erfgoedbenaderingen en cultuurparticipatie, de problematiek rondom het delen van autoriteit, en het ontstaan van een cultureel geheugen in Liverpool en Amsterdam.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1749160 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title"Stories are always true. It’s the facts that mislead…": De constructie van een cultureel geheugen bij het Amsterdam Museum en Museum of Liverpool
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordserfgoed, cultuurparticipatie, nationalisme, cultureel geheugen, Halbwachs, museum, lokaliteit, Assmann, new museology, geschiedenis, herinnering, cultuurbeleid, politiek, Lowenthal
dc.subject.courseuuCultuurgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record