Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMalcontent, Dr. P. A. M.
dc.contributor.authorDam, M.A. ten
dc.date.accessioned2012-09-23T17:00:44Z
dc.date.available2012-09-23
dc.date.available2012-09-23T17:00:44Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11608
dc.description.abstractIn deze thesis staat de vraag centraal in hoeverre het politieke besluitvormingsproces over de Nederlandse missie naar Uruzgan door de media is beïnvloed. Aan de hand van theorie over de invloed van de media op buitenlands politieke besluitvormingsprocessen is een onderzoeksmodel geformuleerd dat vervolgens is getoetst. Hierbij is het gehele politieke besluitvormingsproces geanalyseerd en geplaatst in een breder nationaal en internationaal kader. Vervolgens zijn de media onderworpen aan een kritische inhoudsanalyse om concrete uitspraken te kunnen doen over mate van invloed van de media. Zodoende was het mogelijk om een antwoord te geven op de hoofdvraag en tegelijk een oordeel te geven over de kwaliteit van het Nederlandse besluitvormingsproces over internationale missies ter bevordering of handhaving van de internationale rechtsorde en over de verhouding tussen de staat en de media in het algemeen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1416393 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleUruzgan. Het CNN-effect
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmedia, invloed, media-invloed, cnn-effect, inhoudsanalyse, politiek, besluitvorming, besluitvormingsproces, politieke verhoudingen, internationale missies, humanitaire interventie, Uruzgan, Afghanistan, ISAF, artikel 100 Grondwet
dc.subject.courseuuInternationale betrekkingen in historisch perspectief


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record