Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorStumpel, J.F.H.J.
dc.contributor.advisorKwakkelstein, M.W.
dc.contributor.authorHeij, G.E. de
dc.date.accessioned2012-09-19T17:00:51Z
dc.date.available2012-09-19
dc.date.available2012-09-19T17:00:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11566
dc.description.abstractIn deze thesis worden de verschillende fasen besproken waarin de Cappella Paolina in het Apostolisch Paleis in Vaticaanstad werd gedecoreerd (Michelangelo tussen 1542 - 1550, Lorenzo Sabbatini tussen 1573 - 1576 en Federico Zuccari tussen 1580 - 1584). Er wordt een nieuw licht geworpen op de fresco's van Michelangelo - de Bekering van Paulus en de Kruisiging van Petrus - en ook de iconografie van de kapel als geheel wordt nauwkeurig bestudeerd. Tenslotte wordt aangetoond dat de fresco's in de Cappella Paolina invloed hebben gehad op latere cycli met het leven van Petrus en Paulus: Caravaggio en Giovanni Battista Ricci da Novara lieten zich bijvoorbeeld inspireren door de fresco's in de Cappella Paolina.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3848810 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe Cappella Paolina. Ontstaan en invloed van een unieke iconografie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMichelangelo, Paulus III, Lorenzo Sabbatini, Federico Zuccari, bekering van Paulus, kruisiging van Petrus, Cappella Paolina, iconografie, Caravaggio, Giovanni Battista Ricci da Novara
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record