dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Kuegle, K. | |
dc.contributor.author | Warmerdam, J.M. | |
dc.date.accessioned | 2012-07-31T17:00:53Z | |
dc.date.available | 2012-07-31 | |
dc.date.available | 2012-07-31T17:00:53Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11261 | |
dc.description.abstract | ‘Hoe is het mogelijk dat monniken in de vroege middeleeuwen de grote hoeveelheden melodieën konden onthouden?’ In dit onderzoek worden de technieken besproken die in de vroege middeleeuwen door monniken kunnen zijn aangewend om de vele melodieën en teksten van de liturgische gezangen te kunnen leren en onthouden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 818205 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Mnemonische techniek in Middeleeuwse muziek -
Het leren en onthouden van de liturgische gezangen in een orale traditie | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Vroege middeleeuwen, muziekcognitie, liturgische gezangen, mnemotechniek | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap | |