'La escuela es el futuro' Een onderzoek naar de kwaliteit van basisonderwijs in een autonoom gebied.
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | van Gijsel, M. | |
dc.contributor.author | Lammens, L. | |
dc.date.accessioned | 2012-07-30T17:02:04Z | |
dc.date.available | 2012-07-30 | |
dc.date.available | 2012-07-30T17:02:04Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11259 | |
dc.description.abstract | Een onderzoek in een gedeeltelijk autonoom gebied naar de relatie hiervan met de kwaliteit van het onderwijs, in Puerto Cabezas, Nicaragua. Centraal staan de concepten verantwoordelijkheid, kennisoverdracht en ontwikkeling en de beleving van de lokale bevolking van deze concepten. Gedeelde verantwoordelijkheid in het onderwijs zorgt er voor dat niet iedere partij zijn taken nakomt, waardoor de nalatigheid zorgt voor achterstallig onderhoud, het gebrek aan lesmateriaal en een kwalitatief slechte lerarenopleiding. Het nationale onderwijs zorgt ervoor dat de voertaal Spaans is, terwijl de lokale bevolking van Puerto Cabezas voornamelijk Miskitu spreekt. Belangrijk voor kennisoverdracht en de ontwikkeling van het gebied is dat er een vorm van onderwijs bestaat die aansluit bij de lokale cultuur en tradities van de Miskitu. Hierdoor kunnen kinderen zich ontwikkelen en richten op een perspectiefrijke toekomst. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1133519 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | 'La escuela es el futuro' Een onderzoek naar de kwaliteit van basisonderwijs in een autonoom gebied. | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Basisonderwijs | |
dc.subject.keywords | Tweetalig onderwijs | |
dc.subject.keywords | Cultural discontinuity | |
dc.subject.keywords | verantwoordelijkheid | |
dc.subject.keywords | autonomie | |
dc.subject.courseuu | Taal- en cultuurstudies |