Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan Gijsel, M.
dc.contributor.authorLammens, L.
dc.date.accessioned2012-07-30T17:02:04Z
dc.date.available2012-07-30
dc.date.available2012-07-30T17:02:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11259
dc.description.abstractEen onderzoek in een gedeeltelijk autonoom gebied naar de relatie hiervan met de kwaliteit van het onderwijs, in Puerto Cabezas, Nicaragua. Centraal staan de concepten verantwoordelijkheid, kennisoverdracht en ontwikkeling en de beleving van de lokale bevolking van deze concepten. Gedeelde verantwoordelijkheid in het onderwijs zorgt er voor dat niet iedere partij zijn taken nakomt, waardoor de nalatigheid zorgt voor achterstallig onderhoud, het gebrek aan lesmateriaal en een kwalitatief slechte lerarenopleiding. Het nationale onderwijs zorgt ervoor dat de voertaal Spaans is, terwijl de lokale bevolking van Puerto Cabezas voornamelijk Miskitu spreekt. Belangrijk voor kennisoverdracht en de ontwikkeling van het gebied is dat er een vorm van onderwijs bestaat die aansluit bij de lokale cultuur en tradities van de Miskitu. Hierdoor kunnen kinderen zich ontwikkelen en richten op een perspectiefrijke toekomst.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1133519 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title'La escuela es el futuro' Een onderzoek naar de kwaliteit van basisonderwijs in een autonoom gebied.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBasisonderwijs
dc.subject.keywordsTweetalig onderwijs
dc.subject.keywordsCultural discontinuity
dc.subject.keywordsverantwoordelijkheid
dc.subject.keywordsautonomie
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record