dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Jordão, A.P. | |
dc.contributor.author | Werff, E.A. van der | |
dc.date.accessioned | 2012-07-30T17:01:42Z | |
dc.date.available | 2012-07-30 | |
dc.date.available | 2012-07-30T17:01:42Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11205 | |
dc.description.abstract | Deze paper analyseert de zoektocht naar een eigen identiteit van de vrouwelijke personages in de Braziliaanse films Casa de Areia (House of Sand) uit 2005 en Terra Estrangeira (Foreign Land) uit 1996. Met behulp van de concepten van gender, agency, nomadische subjectiviteit en home wordt gekeken hoe de vrouwelijke identiteit gerepresenteerd wordt in de beide films. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 2565120 bytes | |
dc.format.mimetype | application/msword | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Gender, agency, home en nomadische subjectiviteit in Terra Estrangeira en Casa de Areia | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Gender, agency, home, nomadische subjectiviteit, Terra Estrangeira, Casa de Areia | |
dc.subject.courseuu | Taal- en cultuurstudies | |