Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorZwaan, Samuel
dc.contributor.authorBart, A. van
dc.date.accessioned2012-07-27T17:02:11Z
dc.date.available2012-07-27
dc.date.available2012-07-27T17:02:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11139
dc.description.abstractDit is een interventie in het ludologisch-narratologisch debat. De benaderingen en standpunten van beide groepen worden onderzocht en er wordt gekeken naar onvolledigheden in de benaderingen. Door deze onvolledigheden - in combinatie met het polemische karakter van het debat - is er een interventie nodig, omdat anders game-analyses de games niet volledig benaderen. Dit geldt met name voor games waarbij de game mechanics en het narratief zijn verbonden. Die onvolledigheden worden onderzocht met behulp van Deus Ex (2000) en Deus Ex: Human Revolution (2011) en er wordt gekeken of de ludologie en de narratologie elkaar kunnen aanvullen en, als ze samen worden genomen, waar er ruimte is voor aanvulling vanuit andere onderzoeksdisciplines.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent523459 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlehet Odysseus Effect
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsLudology, Narratology, Games, Game Studies
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record