Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBrandsma, F.P.C.
dc.contributor.authorDeugd, M. de
dc.date.accessioned2012-07-27T17:01:50Z
dc.date.available2012-07-27
dc.date.available2012-07-27T17:01:50Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11109
dc.description.abstractIn deze scriptie wordt antwoord gegeven op de vraag, in hoeverre narratieve technieken, in het bijzonder open plekken, als verhaalmotor voor middeleeuwse komische vertellingen worden gebruikt. Verder wordt er gekeken hoe het publiek door de verhaalmotor wordt beïnvloed. Tijdens de analyse wordt gebruik gemaakt van narratieve technieken zoals, verteller (narratief), focalisatie en open plekken. De volgende drie versvertellingen worden geanalyseerd op hoe zij worden voortgedreven: het Middelnederlandse "Vanden Cnape van Dordrecht ene Sotte Boerde", het Middelhoogduitse "The Lover in the Tree" en het Engelse "The Lady Prioress". Verder behandelen we middeleeuwse motieven en zien we hoe de middeleeuwers omgaan met de versvertellingen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent105007 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleOpen plekken in middeleeuwse verhalen, onbewust heel logisch. Een vergelijkende verhaalanalyse van drie komische versvertellingen
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsLiteratuur
dc.subject.keywordsMiddeleeuwse komische versvertelling
dc.subject.keywordsMiddeleeuwen
dc.subject.keywordsBoerde
dc.subject.keywordsFabliaux
dc.subject.keywordsNarratief
dc.subject.keywordsOpen plekken
dc.subject.keywordsVerteller
dc.subject.keywordsFocalisatie
dc.subject.keywordsVerhaalmotor
dc.subject.keywordsErotiek
dc.subject.keywordsList
dc.subject.keywordsLust
dc.subject.keywordsReligie
dc.subject.courseuuLiteratuurwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record