dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Lehmann, A.S. | |
dc.contributor.author | Olderaan, W.M. | |
dc.date.accessioned | 2012-07-26T17:01:56Z | |
dc.date.available | 2012-07-26 | |
dc.date.available | 2012-07-26T17:01:56Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11043 | |
dc.description.abstract | Dit is een interdisciplinair onderzoek naar emotie in animatie. Het onderzoek bestaat uit een comparatieve object analyse met een literatuurstudie. Het artikel gaat in op het overbrengen van emotie (met name ontroering/empathie) bij animatie. Hierbij wordt de TOY STORY reeks geanalyseerd aan de hand van het concept believability van Bates, illusion of life (met 12 kernelementen) van Johnson en Thomas en de tips van de regisseur van TOY STORY Lasseter. Het onderzoek zal aan de hand van deze theorieën algemene regels distilleren uit de TOY STORY reeks voor het overdragen van emotie bij animatie. Het onderzoek draagt bij aan animation studies en ondersteunt het creatieve animatie proces. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 818540 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | How Toys Play With Emotions (nederlands) | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | animatie, emotie, believability, karakter, realisme, CGI, motion capture, facial expression, body-language | |
dc.subject.courseuu | Theater-, film- en televisiewetenschap | |