Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLehmann, A.S.
dc.contributor.authorOlderaan, W.M.
dc.date.accessioned2012-07-26T17:01:56Z
dc.date.available2012-07-26
dc.date.available2012-07-26T17:01:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11043
dc.description.abstractDit is een interdisciplinair onderzoek naar emotie in animatie. Het onderzoek bestaat uit een comparatieve object analyse met een literatuurstudie. Het artikel gaat in op het overbrengen van emotie (met name ontroering/empathie) bij animatie. Hierbij wordt de TOY STORY reeks geanalyseerd aan de hand van het concept believability van Bates, illusion of life (met 12 kernelementen) van Johnson en Thomas en de tips van de regisseur van TOY STORY Lasseter. Het onderzoek zal aan de hand van deze theorieën algemene regels distilleren uit de TOY STORY reeks voor het overdragen van emotie bij animatie. Het onderzoek draagt bij aan animation studies en ondersteunt het creatieve animatie proces.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent818540 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHow Toys Play With Emotions (nederlands)
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsanimatie, emotie, believability, karakter, realisme, CGI, motion capture, facial expression, body-language
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record