Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHäfner, M.
dc.contributor.authorKloppenburg, J.
dc.date.accessioned2012-07-26T17:01:13Z
dc.date.available2012-07-26
dc.date.available2012-07-26T17:01:13Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11027
dc.description.abstractIn deze studie worden sociale vergelijking en priming onderzocht als verklarende factoren voor de invloed van het gebruik van extreme hoge en lage standaarden in reclames. In twee experimenten wordt voorspeld dat een contrast met een hoge relevante standaard kan leiden tot een positieve productevaluatie en een contrast met een lage relevante standaard zal leiden tot een negatieve productevaluatie. Verder wordt voorspeld dat priming effecten optreden wanneer de standaard irrelevant is voor het product. De Body Mass Index (BMI) wordt in de twee experimenten als moderator variabele toegevoegd. De gevonden resultaten ondersteunen de hypothesen niet, deze moeten dan ook verworpen worden. In vervolgonderzoek zal meer aandacht uit moeten gaan naar de manipulaties van het materiaal.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent12906369 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDoes contrast sell?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSociale vergelijking priming contrast reclame contrast assimilatie
dc.subject.courseuuSociale psychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record