dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Tuijl, C. van | |
dc.contributor.advisor | Londen-Barentsen, M. van | |
dc.contributor.author | Faddegon, M. | |
dc.date.accessioned | 2012-07-25T17:01:07Z | |
dc.date.available | 2012-07-25 | |
dc.date.available | 2012-07-25T17:01:07Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11006 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek brengt verschillen in onderlinge oudercontacten op twee groepen brede scholen in Nederland in kaart. Een groep die zich wel profileert op onderlinge oudercontacten en de andere groep niet. Kleine significante verschillen zijn gevonden tussen de twee groepen, in de rapportages van ouders en leerkrachten in het versterken van informele netwerken van de ouders door de brede scholen. Leerkrachten en ouders ervaren significant meer onderlinge oudercontacten op brede scholen die zich profileren op ouderpartnerschap dan leerkrachten en ouders op brede scholen die zich hierop niet expliciet profileren. Deze onderlinge oudercontacten worden ook ervaren als beter wanneer ouders en leerkrachten meer tevreden zijn over de brede school.
Het is bewezen dat profilering van de brede school op onderlinge oudercontacten en de algemene tevredenheid van ouders en leerkrachten, een modererend effect hebben op hoe de kwaliteit van onderlinge oudercontacten wordt ervaren door leerkrachten en ouders. Dit modererend effect is het sterkst in de combinatie van hoge tevredenheid van ouders en leerkrachten met op oudercontact-profilerende brede scholen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 461614 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Verschil in onderlinge oudercontacten tussen brede scholen | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | onderlinge oudercontacten, brede scholen, ouderbetrokkenheid, leerresultaten | |
dc.subject.courseuu | Maatschappelijke Opvoedingsvraagstukken | |