Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMulder, S.
dc.contributor.advisorAken, M. van
dc.contributor.authorManussen, K.I.
dc.date.accessioned2012-07-23T17:00:48Z
dc.date.available2012-07-23
dc.date.available2012-07-23T17:00:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10952
dc.description.abstractInleiding: In dit onderzoek is gekeken naar de invloed van de zomercursus ‘Plezier op School’ op de zelfwaardering van aanstaande brugklassers en de modererende werking van persoonlijkheid hierop. Methode: Zelfwaardering is gemeten bij 375 participanten aan de hand van de subschaal 'Gevoel van Eigenwaarde' van de Competentie Belevingsschaal voor Adolescenten (CBSA). Persoonlijkheid is gemeten aan de hand van de Nederlandse vertaling van de Big Five Inventory (BFI). De helft van de participanten heeft deelgenomen aan de zomercursus. De andere helft heeft geen interventie gehad en dient als controlegroep. Resultaten: Vergeleken met de controlegroep liet de experimentele groep een significant verhoging zien voor zelfwaardering. Er was geen sprake van een moderatie effect van persoonlijkheid.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent366037 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMet meer zelfwaardering naar de brugklas. Een onderzoek naar de invloed van de zomercursus ‘Plezier op School’ op de zelfwaardering van aanstaande brugklassers en de modererende werking van persoonlijkheid hierop.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsZelfwaardering, Plezier op School, Persoonlijkheid
dc.subject.courseuuKinder- en jeugdpsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record