Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKisters, A.C.
dc.contributor.authorSteen, I. van
dc.date.accessioned2012-07-18T17:01:28Z
dc.date.available2012-07-18
dc.date.available2012-07-18T17:01:28Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10857
dc.description.abstractDeze bachelor scriptie gaat over het gebruik van assistenten bij het vervaardigen van beeldende kunst. Daarbij staat de kritiek van schilder David Hockney (1937-) over het gebruik van assistenten door installatiekunstenaar Damien Hirst (1967-) centraal. Hockney stelt dat het gebruik van assistenten minderwaardig is aan het individueel vervaardigen van kunst. In het onderzoek wordt bekeken op welke manier beeldend kunstenaars gebruik maken van assistenten, wat hun functie is en hoe deze functie gepresenteerd wordt. Aan de hand van deze analyse heb ik uiteindelijk een ontkennend antwoord gegeven op de vraag of het gebruik van assistenten kunst minder 'waardevol' maakt in vergelijking met kunst vervaardigd door een individuele kunstenaar.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2584652 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVele handen...
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDamien Hirst, David Hockney, assistenten, authenticiteit, atelier, Olafur Eliasson, Rembrandt van Rijn, Peter Paul Rubens, Andy Warhol, Frank Stella, Atelier van Lieshout
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record