dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Daemen, J.W.M.J. | |
dc.contributor.author | Angel, D.J. | |
dc.contributor.author | Geraedts, J. | |
dc.contributor.author | Leeuwen, G.J. van | |
dc.contributor.author | Ipkens, T.F. van | |
dc.date.accessioned | 2012-07-12T17:01:04Z | |
dc.date.available | 2012-07-12 | |
dc.date.available | 2012-07-12T17:01:04Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10796 | |
dc.description.abstract | Wat is een goede leraar? Een simpele vraag die uiteenlopende antwoorden oproept. Met behulp van de Vragenlijst Interpersoonlijk Leraargedrag (VIL) wordt in het onderwijs geprobeerd de relatie tussen leerling en docent in kaart te brengen. Echter, onze verwachting is dat wanneer deze beoordeling nader wordt onderzocht de invulling van dit beeld deels afhangt van het type school en de schoolcultuur. Immers, een leerling kan de docent alleen beoordelen vanuit zijn/haar eigen kader. In dit onderzoek wordt daarom op een kwantitatieve manier ingegaan op de vraag of ideaaltypes verschillen op scholen met een duidelijk verschillend profiel (traditioneel vs. vernieuwend/domein) en of leerlingen op beide scholen eenzelfde leraar ook op een gelijke manier beoordelen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 495343 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Op zoek naar de ideale docent | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Vragenlijst Interpersoonlijk Leraargedrag | |
dc.subject.keywords | VIL | |
dc.subject.keywords | schoolcultuur | |
dc.subject.keywords | ideaaltypes | |
dc.subject.keywords | docent | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Aardrijkskunde | |