Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDaemen, J.W.M.J.
dc.contributor.authorAngel, D.J.
dc.contributor.authorGeraedts, J.
dc.contributor.authorLeeuwen, G.J. van
dc.contributor.authorIpkens, T.F. van
dc.date.accessioned2012-07-12T17:01:04Z
dc.date.available2012-07-12
dc.date.available2012-07-12T17:01:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10796
dc.description.abstractWat is een goede leraar? Een simpele vraag die uiteenlopende antwoorden oproept. Met behulp van de Vragenlijst Interpersoonlijk Leraargedrag (VIL) wordt in het onderwijs geprobeerd de relatie tussen leerling en docent in kaart te brengen. Echter, onze verwachting is dat wanneer deze beoordeling nader wordt onderzocht de invulling van dit beeld deels afhangt van het type school en de schoolcultuur. Immers, een leerling kan de docent alleen beoordelen vanuit zijn/haar eigen kader. In dit onderzoek wordt daarom op een kwantitatieve manier ingegaan op de vraag of ideaaltypes verschillen op scholen met een duidelijk verschillend profiel (traditioneel vs. vernieuwend/domein) en of leerlingen op beide scholen eenzelfde leraar ook op een gelijke manier beoordelen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent495343 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOp zoek naar de ideale docent
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVragenlijst Interpersoonlijk Leraargedrag
dc.subject.keywordsVIL
dc.subject.keywordsschoolcultuur
dc.subject.keywordsideaaltypes
dc.subject.keywordsdocent
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Aardrijkskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record