Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMelief, J.P
dc.contributor.authorKlarenbeek, M.I.M.
dc.date.accessioned2012-07-10T17:00:43Z
dc.date.available2012-07-10
dc.date.available2012-07-10T17:00:43Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10762
dc.description.abstractPraktijk Gericht Onderzoek naar de leeropbrengsten van internationaliseringprogramma’s bij leraren en hoe deze bijdragen aan goed leraarschap. Docenten leren van een uitwisselingsreis door van tevoren leervragen en verwachtingen te formuleren en achteraf te rapporteren over de leeropbrengsten. Zo krijgen docenten inzicht in hun eigen leren en ontwikkeling die door uitwisselingsreizen aangezet en versterkt worden. Het gaat om een ontwikkeling die aanzienlijk is en een bijdrage aan goed leraarschap door internationaliseringprogramma’s die beduidend en relevant is. Met de uitkomsten van het onderzoek wordt geconcludeerd dat deelname aan uitwisselingsreizen door docenten bijdraagt aan ontwikkeling en groei in specifieke kenmerken van goed leraarschap.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleBetere docent door internationalisering?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsinternationalisering, docentenmobiliteit, goed leraarschap
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Maatschappijleer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record