Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGlas, René
dc.contributor.authorFliert, L.H. van de
dc.date.accessioned2012-07-05T17:01:30Z
dc.date.available2012-07-05
dc.date.available2012-07-05T17:01:30Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10697
dc.description.abstractBinnen deze thesis staat de vraag centraal op welke manier de leden van deze internetgemeenschap hun online identiteit met behulp van de toe-eigening van internetcultuur construeren en welke rol gemeenschap en subcultuur hierin spelen. Er wordt betoogd dat deze identiteitsconstructie plaatsvindt op het raakvlak van drie theoretische concepten: identiteit, gemeenschap en participatiecultuur. Met behulp van de casus van internetmemes wordt gesteld dat een extensieve kennis en toepassing van internetcultuur binnen de internetgemeenschap tot doel heeft de grenzen van de gemeenschap af te bakenen en buitenstaanders buiten te houden, maar dat bepaalde vormelementen van deze cultuur toch steeds vaker opduiken buiten de internetgemeenschap. Omdat zij in deze nieuwe omgeving al hun context en daarmee betekenis verliezen, verandert de waarde van internetcultuur als middel om een identiteit te construeren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1346709 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAll your memes are belong to us - Gemeenschap, identiteit en de vermainstreaming van een subcultuur
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsInternetcultuur, memes, participatiecultuur, gemeenschap, identiteit
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record