Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVan Beusekom, A.
dc.contributor.authorBoonstra, M.
dc.date.accessioned2012-07-05T17:01:18Z
dc.date.available2012-07-05
dc.date.available2012-07-05T17:01:18Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10672
dc.description.abstract“In hoeverre functioneert het filmfestival als social capital en in hoeverre valt met de theorie van social capital de populariteit van het filmfestival fenomeen te verklaren?” Deze vraag wordt in deze thesis in eerste plaats beantwoord voor het algemene fenomeen van filmfestivals en tenslotte wordt de vraag toegespitst op het Nederlandse Filmfestival als case-study. Geconcludeerd kan worden dat filmfestivals grote overeenkomsten vertonen met social capitals, zoals zij in de theorie worden beschreven. Wat betreft het Nederlands Filmfestival kan geconcludeerd worden dat dit festival eveneens een social capital vormt. Het verschil met andere filmfestivals is echter dat het NFF een social capital is met zowel een grotere publiekelijke als professionele toegankelijkheid.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent244037 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet Filmfestival als Social Capital
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsfilmfestival, social capital, Nederlandse Filmfestival, film, festival, filmcultuur
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record