Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSol, Y. B.
dc.contributor.advisorStokking, K.M.
dc.contributor.authorPostuma, R.
dc.date.accessioned2012-07-03T17:00:56Z
dc.date.available2012-07-03
dc.date.available2012-07-03T17:00:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10621
dc.description.abstractJongeren die een opleiding bij het ROC op niveau 1 of 2 doen, hebben veel kans hebben om voortijdig schoolverlater te worden. Oorzaken hiervoor liggen zowel buiten de school als binnen de leeromgeving. Uit onderzoek blijkt dat het belangrijk is voor leerlingen dat ze zich “thuis voelen” bij de opleiding. Via een literatuur studie zijn factoren gegenereerd die voor de leerling belangrijk zijn om zich thuis te voelen bij de opleiding. De volgende factoren kwamen naar voren: relatie leerling docent, relatie peers en schoolklimaat. Met behulp van een vragenlijst is onderzocht wat de ervaringen en de wensen van leerlingen en docenten zijn met betrekking tot het zich thuis voelen bij de opleiding en deze onderliggende factoren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent429313 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe leerling voelt zich thuis bij de opleiding Helpende Zorg en Welzijn.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVoortijdig school verlaten
dc.subject.keywordsleeromgeving
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record