Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorStolk, F.R.W.
dc.contributor.authorBouma, E.W.
dc.date.accessioned2012-07-03T07:40:23Z
dc.date.available2012-07-03T07:40:23Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10618
dc.description.abstractIn deze scriptie is onderzocht op welke manier migrantenliteratuur een rol kan spelen bij het bevorderen van begrip tussen autochtonen en niet-westerse allochtonen in het (literatuur)onderwijs. Het doel om het begrip tussen autochtonen en allochtonen te bevorderen past binnen het huidige onderwijsbeleid met betrekking tot culturele diversiteit. Het literatuuronderwijs biedt ook kansen voor het gebruik van migrantenliteratuur. Deze kansen zijn als slot van dit onderzoek uitgewerkt in twee lesontwerpen. Wanneer deze ontwerpen in de praktijk worden gebracht, kan worden onderzocht of het behandelen van migrantenliteratuur voor het bevorderen van begrip inderdaad effectief is.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleDe mogelijkheden voor migrantenliteratuur in het (literatuur)onderwijs. Een verkennende literatuurstudie naar begripsbevordering tussen autochtone en allochtone leerlingen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsliteratuur
dc.subject.keywordsmigrantenliteratuur
dc.subject.keywordsonderwijs
dc.subject.keywordsliteratuuronderwijs
dc.subject.keywordstweede fase
dc.subject.keywordsmulticulturele samenleving
dc.subject.keywordssegregatie
dc.subject.keywordsactief burgerschap
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record