dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Stolk, F.R.W. | |
dc.contributor.author | Bouma, E.W. | |
dc.date.accessioned | 2012-07-03T07:40:23Z | |
dc.date.available | 2012-07-03T07:40:23Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10618 | |
dc.description.abstract | In deze scriptie is onderzocht op welke manier migrantenliteratuur een rol kan spelen bij het bevorderen van begrip tussen autochtonen en niet-westerse allochtonen in het (literatuur)onderwijs. Het doel om het begrip tussen autochtonen en allochtonen te bevorderen past binnen het huidige onderwijsbeleid met betrekking tot culturele diversiteit. Het literatuuronderwijs biedt ook kansen voor het gebruik van migrantenliteratuur. Deze kansen zijn als slot van dit onderzoek uitgewerkt in twee lesontwerpen. Wanneer deze ontwerpen in de praktijk worden gebracht, kan worden onderzocht of het behandelen van migrantenliteratuur voor het bevorderen van begrip inderdaad effectief is. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De mogelijkheden voor migrantenliteratuur in het (literatuur)onderwijs. Een verkennende literatuurstudie naar begripsbevordering tussen autochtone en allochtone leerlingen | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | literatuur | |
dc.subject.keywords | migrantenliteratuur | |
dc.subject.keywords | onderwijs | |
dc.subject.keywords | literatuuronderwijs | |
dc.subject.keywords | tweede fase | |
dc.subject.keywords | multiculturele samenleving | |
dc.subject.keywords | segregatie | |
dc.subject.keywords | actief burgerschap | |
dc.subject.courseuu | Nederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie | |