Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWildschut, E.M.M.
dc.contributor.authorDelft, M. van
dc.date.accessioned2012-06-25T17:01:01Z
dc.date.available2012-06-25
dc.date.available2012-06-25T17:01:01Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10580
dc.description.abstract'Het tegenovergestelde van hoofdpijn' onderzoekt het begrip virtuositeit binnen de hedendaagse dans vanuit drie perspectieven. Het eerste perspectief is een literatuurstudie, met als pijlers de theorieën van Anya Peterson Royce en Vernon Alfred Howard. Het tweede perspectief wordt gevormd door een kwalitatief onderzoek onder hedendaagse choreografen, artistiek leiders en recensenten. Het derde perspectief bestaat uit een voorstellingsanalyse van vijf voorstellingen: 'Entity' van Wayne McGregor, 'What a body you have, honey' van Eszter Salamon, 'Dreamsketch' van David Middendorp, 'Wholehearted' van Mor Shani en 'HEADS' van Anouk van Dijk.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1233293 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet tegenovergestelde van hoofdpijn - een onderzoek naar de aanwezigheid van virtuositeit in hedendaagse dans
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVirtuositeit, hedendaagse dans, zintuiglijke ervaring, technisch meesterschap, techniek, artisticiteit, kunstenaarschap, danser, choreografie, ballet, Wayne McGregor, Eszter Salamon, David Middendorp, Mor Shani, Anouk van Dijk, Yuri Bongers, Conny Janssen, Fernando Belfiore, Rinus Sprong, Kristin de Groot, Nishant Bola, Suzy Blok, Anya Peterson Royce, Vernon Alfred Howard
dc.subject.courseuuTheaterwetenschap (Theatre Studies)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record