dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Rossem, P. van | |
dc.contributor.advisor | Bavelaar, H. | |
dc.contributor.author | Zürcher, S.E. | |
dc.date.accessioned | 2012-06-21T17:01:02Z | |
dc.date.available | 2012-06-21 | |
dc.date.available | 2012-06-21T17:01:02Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10533 | |
dc.description.abstract | Over het toe-eigenen van reeds bestaand fotografisch materiaal in kunst over terrorisme en oorlog. Een vergelijking van '9/12 Front Page' (2001) van Hans-Peter Feldmann; 'Queen and Country' (2003-2009) van Steve McQueen; 'The Sun is Always Setting Somewhere Else' (2006) van Lisa Oppenheim; en de schilderijen in de tentoonstelling ‘Proper’ (2005) van Luc Tuymans. Wat zeggen kunstenaars over het fotografisch verbeelden van terrorisme en oorlog wanneer zij reeds bestaande fotografische beelden gebruiken? | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 3226105 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Terrorisme en oorlog verbeelden | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | hedendaagse kunst, fotografie, appropriation, terrorisme, oorlog, Hans-Peter Feldmann, Steve McQueen, Lisa Oppenheim, Luc Tuymans | |
dc.subject.courseuu | Kunstgeschiedenis | |