Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRossem, P. van
dc.contributor.advisorBavelaar, H.
dc.contributor.authorZürcher, S.E.
dc.date.accessioned2012-06-21T17:01:02Z
dc.date.available2012-06-21
dc.date.available2012-06-21T17:01:02Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10533
dc.description.abstractOver het toe-eigenen van reeds bestaand fotografisch materiaal in kunst over terrorisme en oorlog. Een vergelijking van '9/12 Front Page' (2001) van Hans-Peter Feldmann; 'Queen and Country' (2003-2009) van Steve McQueen; 'The Sun is Always Setting Somewhere Else' (2006) van Lisa Oppenheim; en de schilderijen in de tentoonstelling ‘Proper’ (2005) van Luc Tuymans. Wat zeggen kunstenaars over het fotografisch verbeelden van terrorisme en oorlog wanneer zij reeds bestaande fotografische beelden gebruiken?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3226105 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTerrorisme en oorlog verbeelden
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshedendaagse kunst, fotografie, appropriation, terrorisme, oorlog, Hans-Peter Feldmann, Steve McQueen, Lisa Oppenheim, Luc Tuymans
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record