Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchutjens, V.A.J.M.
dc.contributor.authorMoolenaar, K.C.
dc.date.accessioned2012-05-24T17:00:38Z
dc.date.available2012-05-24
dc.date.available2012-05-24T17:00:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10444
dc.description.abstractDit onderzoek richt zich op de vraag in hoeverre bedrijven belang hechten aan advies van externe personen of organisaties tijdens het internationaliseringproces. Bij het betreden van een buitenlandse markt krijgen bedrijven te maken met veel onzekerheid. Dit geldt in het bijzonder voor bedrijven in de dienstensector. Het inschakelen van externe partijen voor advies kan bedrijven helpen om deze onzekerheid te verminderen. Voor het beantwoorden van de centrale vraag worden theoretische inzichten gecombineerd met datagegevens uit de praktijk. De empirische datagegevens zijn verzameld door middel van vragenlijsten onder Nederlandse dienstverlenende bedrijven in Duitsland en enkele aanvullende interviews.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1837694 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOndernemen in Duitsland. Een onderzoek naar het belang van extern advies tijdens de vestiging en het functioneren van Nederlandse dienstverlenende bedrijven in Duitsland.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsextern advies, internationalisering, onzekerheid, dienstensector, Nederlandse bedrijven, Duitsland
dc.subject.courseuuEconomische geografie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record