Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchäfer, M. T.
dc.contributor.authorAarts, M.
dc.date.accessioned2012-05-16T17:01:02Z
dc.date.available2012-05-16
dc.date.available2012-05-16T17:01:02Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10405
dc.description.abstractTransmedia storytelling, een concept dat steeds grotere belangstelling genereert in de populaire cultuur en nu ook langzaam zijn intrede doet in het mediawetenschappelijk veld. Transmedia storytelling berust op het ervaren van content wat vaak resulteert in een onderdompeling in een fictieve wereld voor het publiek. Het verhaal wordt bij transmedia storytelling centraal gesteld, omdat dit het dragende vlak is en de convergentie van media er aan gekoppeld wordt en datgene is wat de ervaring compleet maakt. In deze master thesis zal in een onderzoek de positie van deze potentiële kracht van het verhaal bevraagd worden door hier een tegenpositie te formuleren vanuit de potentiële kracht van mediatechnologie. Beide posities worden onderbouwd door kleine casestudies, waar één grote casestudie zal dienen als illustratie bij het resultaat van het onderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent4918194 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTransmedia Storytelling: more transmedia than storytelling?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsTransmedia, storytelling, narratologie, mediatechnologie, storyworld, intermedialiteit, remediation, hypermediacy, immedacy, immersion
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record