Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSpit, T.J.M.
dc.contributor.authorSimons, P.C.P.M.
dc.date.accessioned2012-05-10T17:00:43Z
dc.date.available2012-05-10
dc.date.available2012-05-10T17:00:43Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10387
dc.description.abstractDit onderzoek richt zich op de locatiekeuze van fietsenwinkels in de theorie en de praktijk en de rol van het ruimtelijke beleid dat de overheid heeft opgesteld voor de detailhandel. Deze branche staat onder druk door diverse trends in de markt, daarnaast speelt het locatievraagstuk op dit moment een belangrijke rol. Aan de hand van een theoretisch kader dat zich richt op locatietheorieën wordt een theoretische basis voor de locatiekeuze gelegd. De mate waarin deze theoretische basis een verklaring kan bieden voor het gedrag van detaillisten, wordt getoetst aan de hand van het empirisch onderzoek, naar de daadwerkelijk gemaakte keuzes. Ondanks dat het onderzoek zich richt op een specifieke branche, namelijk de fietsenbranche, is het vraagstuk er één dat meer voorkomt en kunnen de uitkomsten ook worden gekoppeld aan andere detailhandelsactiviteiten in Nederland.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2850209 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVestigingsplaatsfactoren, locatiekeuze & ruimtelijk beleid
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsvestingsplaatsfactoren, locatiekeuze, ruimtelijk beleid, detailhandel, fietsenbranche, locatie factoren, bovag, planologie, Pascal Simons, beleid
dc.subject.courseuuPlanologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record