Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVeneman-Boersma, L.S.
dc.contributor.authorReu, E.J. de
dc.date.accessioned2021-09-07T18:00:59Z
dc.date.available2021-09-07T18:00:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/1036
dc.description.abstractGemotiveerd door een hiaat in de literatuur over de inhoud van het tijdschrift Wendingen stelt deze paper de vraag: op welke manier en in welke mate werd niet-westerse kunst beschreven in het maandblad Wendingen tussen 1918 en 1925? Dit blijkt slechts in geringe mate gedaan te zijn en betreft met name Aziatische kunst. Er wordt onderzocht hoe er in deze artikelen om wordt gegaan met de ‘ander’ en of er sprake is van oriëntalisme. Verder blijkt de kwaliteit van de artikelen sterk te variëren en wordt er bovenmatig veel aandacht besteed aan de podiumkunsten. Deze bevindingen worden voornamelijk gedaan op basis van een analyse van primaire literatuur.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1297433
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWendingen in de Wereld
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsWendingen, Architectura et amicitia, Art nouveau, Art deco, Nieuwe kunst, Jugendstil, Amsterdamse School, Oriëntalisme, 20e eeuw, Amsterdam, Postkoloniaal, Digital Art History, Wijdeveld, De Klerk, Roland Holst, Architectuur, Design, Aziatische kunst, Indonesische kunst, Afrikaanse kunst, Podiumkunsten, 1918, 1925
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record