Wie is toch dat bèta-excellente meisje? Een doelgroepanalyse onder meiden die sterk zijn in de bètavakken.
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Brekelmans, J.M.G. | |
dc.contributor.advisor | Kirschner, F.C. | |
dc.contributor.author | Ven, A.M. van de | |
dc.date.accessioned | 2012-04-25T17:00:49Z | |
dc.date.available | 2012-04-25 | |
dc.date.available | 2012-04-25T17:00:49Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10345 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek heeft betrekking op de groep meisjes in het voortgezet onderwijs die sterk zijn in de bètavakken. Opdrachtgever VHTO wil voor deze ‘bèta-excellente meisjes’ richtlijnen en onderwijsactiviteiten ontwikkelen waarmee zij scholen kunnen ondersteunen in de excellentiebevordering van deze specifieke groep leerlingen. Daar er weinig bekend is over wat bèta-excellente meisjes interesseert en motiveert, is een doelgroepanalyse uitgevoerd waarin is onderzocht welk type leeractiviteiten de bèta-excellente meisjes prefereren, in welke thema’s de meisjes het meeste geïnteresseerd zijn, of in deze interesses de content of juist de context waarin in een onderwerp is geplaatst een doorslaggevende rol speelt en of het gemiddeld cijfer voor de bètavakken, het zelfvertrouwen dat ze hebben in de bètavakken en de relevantie die ze ervaren in de bètavakken van invloed zijn op deze interesses en hun voorkeur voor bepaalde leeractiviteiten. Dit onderzoek is uitgevoerd onder 266 leerlingen van vmbo-t, havo en vwo, uit zowel de onderbouw als de bovenbouw. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 591514 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Wie is toch dat bèta-excellente meisje? Een doelgroepanalyse onder meiden die sterk zijn in de bètavakken. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Onderwijskunde | |
dc.subject.keywords | sociale wetenschappen | |
dc.subject.keywords | voortgezet onderwijs | |
dc.subject.keywords | bètaonderwijs | |
dc.subject.keywords | bèta en techniek | |
dc.subject.keywords | exacte vakken | |
dc.subject.keywords | meisjes | |
dc.subject.keywords | excellentie | |
dc.subject.keywords | doelgroepanalyse | |
dc.subject.keywords | interesses | |
dc.subject.keywords | content | |
dc.subject.keywords | context | |
dc.subject.keywords | leeractiviteiten | |
dc.subject.keywords | zelfvertrouwen | |
dc.subject.keywords | relevantie | |
dc.subject.keywords | cijfer | |
dc.subject.keywords | VHTO | |
dc.subject.keywords | Platform Bèta Techniek | |
dc.subject.keywords | Universiteit Utrecht | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskundig ontwerp en advisering |