dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Segal, J. | |
dc.contributor.advisor | Hellema, D. | |
dc.contributor.author | Knape, L.C. | |
dc.date.accessioned | 2012-04-19T17:00:46Z | |
dc.date.available | 2012-04-19 | |
dc.date.available | 2012-04-19T17:00:46Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10325 | |
dc.description.abstract | Deze thesis belicht de tegenstrijdigheden van het kunstbeleid van de nazi's tijdens het Derde Rijk. Er wordt ingezoomd op de merkwaardige organisatie van de Grosse Deutsche Kunstausstellung enerzijds en de Entartete Kunstausstellung anderzijds. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 974851 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Moderne kunst - Duitse kunst: De kunstpolitiek in het Derde Rijk: 1933-1945. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Entartete Kunst, Grosse Deutsche Kunst, München, Hitler, Goebbels, Nolde, Belling, expressionisme, propaganda, Malverbot | |
dc.subject.courseuu | Internationale betrekkingen in historisch perspectief | |