Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBoisen, M.
dc.contributor.authorHaines, T.G.
dc.date.accessioned2012-03-23T18:01:05Z
dc.date.available2012-03-23
dc.date.available2012-03-23T18:01:05Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10224
dc.description.abstractOnderzoek naar de mogelijkheden voor lokale overheden om meer internationale studenten aan te trekken. Studenten worden gezien als één van de doelgroepen van citymarketing, maar deze groep blijkt uit twee subgroepen te bestaan. Internationale studenten die naar het buitenland gaan voor hun carrière (skills migration) en die voor wie persoonlijke ontwikkeling het motief is (personal biography). De laatste groep is interessant voor lokale overheden, omdat zij invloed hebben op wat de stad te bieden heeft en de communicatie daarover. In de casus Utrecht blijken de meeste studenten tot de personal biography te behoren. Er zijn daarom weldegelijk mogelijkheden voor de lokale overheid om studenten aan te trekken uit het buitenland.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent10758165 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAangeboden: stad, studie en ervaring - onderzoek naar de mogelijkheden voor lokale overheden om meer internationale studenten aan te trekken.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCitymarketing
dc.subject.keywordsinternationale studenten
dc.subject.keywordsCity marketing
dc.subject.keywordsinternational students
dc.subject.keywordsskills migration
dc.subject.keywordspersonal biography
dc.subject.keywordsgeocommunicatie
dc.subject.keywordsgeocommunication
dc.subject.courseuuGeo-communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record