Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJochmann - Mannak, H.E.
dc.contributor.authorGaveel, A.S.
dc.date.accessioned2012-03-20T18:01:42Z
dc.date.available2012-03-20
dc.date.available2012-03-20T18:01:42Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10197
dc.description.abstractIn dit onderzoek kijken we naar de pragmatische en hedonische kwaliteit van kinderwebsites. Hierbij proberen we verbanden te leggen tussen het toevoegen van speelse elementen aan kinderwebsites en het effect op de taakuitvoering, gebruiksvriendelijkheid en hedonische kwaliteit. Uit het onderzoek komt naar voren dat kinderwebsites met veel speelse elementen mooier gevonden worden door de kinderen, maar niet het meest effectief zijn bij het vinden van informatie op het internet. Daarnaast blijkt dat er voor kinderen een verband is tussen hoe gebruiksvriendelijk een website is en de waarde die zij geven aan de hedonische kwaliteit.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent859136 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEindwerkstuk Communicatie - Onderzoek naar de pragmatische en hedonische kwaliteit van kinderwebsites
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordspragmatische kwaliteit, hedonische kwaliteit, kinderwebsites, taakuitvoering, gebruiksvriendelijkheid, speelse elementen
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record