dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Lammes, S. | |
dc.contributor.author | Simpson, E.L. | |
dc.date.accessioned | 2012-03-20T18:01:41Z | |
dc.date.available | 2012-03-20 | |
dc.date.available | 2012-03-20T18:01:41Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10195 | |
dc.description.abstract | Bolter en Grusin hebben in hun artikel 'Remediation' uit 1996 de wisselwerking tussen media getheoretiseerd. Volgens deze theorie is remediation een proces waarbij een nieuw medium de inhoud van een ouder medium overneemt en deze transformeert. In dit eindwerkstuk wordt 'remediation' ingezet om nader te bestuderen hoe twee media-uitingen, de computergames L.A. Noire en Heavy Rain, de kenmerken van het filmgenre film noir hebben verwerkt in hun setting en gameplay en hoe de twee games in dat opzicht van elkaar verschillen. Eerst wordt er uitgelegd wat remediation inhoudt, vervolgens worden de voornaamste kenmerken van film noir vastgesteld en wordt er een analyse gemaakt van hoe deze kenmerken in de twee games verwerkt zijn en tot slot wordt er een vergelijking gemaakt wat betreft de remediatie van film noir. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 4511481 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Game Noir: L.A. Noire en Heavy Rain als remediaties van film noir | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | remediation,computergames,la noire,heavy rain,film noir, | |
dc.subject.courseuu | Theater-, film- en televisiewetenschap | |