dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Zwaan, K. de | |
dc.contributor.author | Huijgen, S.G. | |
dc.date.accessioned | 2012-03-20T18:01:20Z | |
dc.date.available | 2012-03-20 | |
dc.date.available | 2012-03-20T18:01:20Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10157 | |
dc.description.abstract | Deze scriptie onderzoekt de laatste film van Quentin Tarantino, Inglourious Basterds, op basis van postmoderne theorie. Vragen waar het onderzoek onder andere een antwoord op probeert te geven zijn: wat houdt postmoderniteit in, levert het postmodernisme (nog) een bruikbare theorie op om kunst en film mee te analyseren, kunnen we de term wellicht gebruiken om Inglourious Basterds en Tarantino's cinema beter te duiden? | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1196806 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Postmoderne Ethiek: Parodie, Ironie en Cinefilie in Inglourious Basterds. | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | postmodernisme, filmethiek, Tarantino, cinefilie, parodie, ironie | |
dc.subject.courseuu | Theater-, film- en televisiewetenschap | |