dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Jochmann-Mannak, H.E. | |
dc.contributor.author | Gaveel, A.S. | |
dc.date.accessioned | 2012-03-20T18:01:13Z | |
dc.date.available | 2012-03-20 | |
dc.date.available | 2012-03-20T18:01:13Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10153 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek kijken we naar de pragmatische en hedonische kwaliteit van kinderwebsites. Hierbij proberen we verbanden te leggen tussen het toevoegen van speelse elementen aan kinderwebsites en het effect op de taakuitvoering, gebruiksvriendelijkheid en hedonische kwaliteit. Uit het onderzoek komt naar voren dat kinderwebsites met veel speelse elementen mooier gevonden worden door de kinderen, maar niet het meest effectief zijn bij het vinden van informatie op het internet. Daarnaast blijkt dat er voor kinderen een verband is tussen hoe gebruiksvriendelijk een website is en de waarde die zij geven aan de hedonische kwaliteit. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 859136 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Onderzoek naar de pragmatische en hedonische kwaliteit van kinderwebsites | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | pragmatische kwaliteit, hedonische kwaliteit, kinderwebsites | |
dc.subject.courseuu | Communicatie- en informatiewetenschappen | |