Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBodt, S.de
dc.contributor.advisorTodts, H.
dc.contributor.authorMolenaar, S.M.
dc.date.accessioned2012-03-15T18:00:54Z
dc.date.available2012-03-15
dc.date.available2012-03-15T18:00:54Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10136
dc.description.abstractWillem Witsen (1860-1923) is nooit volledig erkent als naturalistisch kunstenaar. Witsen werd als Tachtiger verondersteld de principes van l’art pour l’art aan te hangen die doorgaans als onverenigbaar met het naturalisme worden beschouwd. Doordat Witsen ‘vast’ zat in het ‘hokje’ van Tachtiger en Amsterdams Impressionist is er zelden naar andere invloeden binnen zijn oeuvre gekeken. Wanneer dit wel gebeurde heeft dit zich beperkt tot zijn schilderkunst en zijn hier beperkte conclusies uit getrokken. In deze thesis worden de huidige misvattingen bestreden en het incomplete beeld van Witsen als naturalist bijgesteld, kijkend naar het gehele oeuvre van de kunstenaar.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent79246336 bytes
dc.format.mimetypeapplication/octet-stream
dc.language.isonl
dc.titleWillem Witsen als naturalist. Een vergeten oeuvre.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsWillem Witsen, naturalisme, l'art pour l'art, etskunst
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record