Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVollebregt, M.
dc.contributor.authorBangma, C.
dc.date.accessioned2012-03-05T18:00:49Z
dc.date.available2012-03-05
dc.date.available2012-03-05T18:00:49Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10108
dc.description.abstractDe centrale vraag in dit onderzoek is: Hoe kunnen we leerlingen die dat nodig hebben, helpen de voorbereiding op hun toetsen te verbeteren. Uit mijn onderzoek blijkt dat de leerlingen op een verschillende manier de toets voorbereiden. Als je als docent gericht advies aan een groter aantal leerlingen wilt geven is de vragenlijst is een goed instrument. Het geeft een goed en systematisch inzicht over het leergedrag van individuele leerlingen en maakt het mogelijk om zowel klassikaal advies te geven (maken van een planning en samenvatting) en individueel advies (tijdsbesteding, kennis over eigen hiaten, aanpassen van de leerstrategie). Uit mijn onderzoek bleek ook dat groepen leerlingen weinig idee hadden over hun hiaten in kennis en vaardigheden. Docenten en leerlingen moeten zich bewust richten op de vaardigheid die hen in staat stelt te ontdekken welke kennis en vaardigheden de leerlingen nog niet hebben. Voor een succesvolle opvulling van de hiaten is het maken van een planning de vervolgstap. Hiermee maakt de leerling bewuste keuzes hoe het leer- en oefenproces zich gaat ontrollen
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent412956 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWeten wat je niet weet: Weten wat je niet weet: Verbeteringen in de voorbereiding op de toets voor leerlingen in het voorgezet onderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstoetsvoorbereiding, toets, leerstijl, voortgezet onderwijs, leerstrategie
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Wiskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record