dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Schaaf, M. van der | |
dc.contributor.advisor | Breda-Verduijn, H. van | |
dc.contributor.author | Dijk, R. van | |
dc.date.accessioned | 2012-02-29T18:01:40Z | |
dc.date.available | 2012-02-29 | |
dc.date.available | 2012-02-29T18:01:40Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10085 | |
dc.description.abstract | In deze studie is onderzocht wat de invloed is van gepercipieerde declaratieve-, procedurele, conditionele- en metacognitieve kennis op gepercipieerde generieke vaardigheden die nodig zijn op de werkplek. Op basis van literatuuronderzoek wordt een positief verband verwacht tussen verschillende typen gepercipieerde kennis en gepercipieerde generieke vaardigheden. Met behulp van vragenlijsten, die afgenomen zijn bij 173 BOL- en BBL studenten in het MBO van ROC Midden Nederland, is een beeld ontstaan van de invloed van de verschillende typen kennis op generieke vaardigheden. Een positief verband tussen verschillende typen gepercipieerde kennis en gepercipieerde generieke vaardigheden is door resultaten van dit onderzoek bevestigd. Daarnaast wijzen de resultaten van dit onderzoek uit dat gepercipieerde metacognitieve kennis de sterkste invloed heeft op gepercipieerde generieke vaardigheden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Verschillende typen kennis en generieke vaardigheden die nodig zijn op de werkplek
Een studie naar de samenhang tussen declaratieve-, procedurele-, conditionele- en metacognitieve kennis en generieke vaardigheden die nodig zijn op de werkplek, bekeken vanuit de percepties van studenten in het middelbaar beroepsonderwijs (MBO) van
ROC Midden Nederland | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | perceptie | |
dc.subject.keywords | generieke vaardigheden | |
dc.subject.keywords | declaratieve kennis | |
dc.subject.keywords | procedurele kennis | |
dc.subject.keywords | conditionele kennis | |
dc.subject.keywords | metacognitieve kennis | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskundig ontwerp en advisering | |