dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Jaspers, J | |
dc.contributor.advisor | Janssen, J | |
dc.contributor.author | Baarda, M. | |
dc.date.accessioned | 2012-02-28T18:03:41Z | |
dc.date.available | 2012-02-28 | |
dc.date.available | 2012-02-28T18:03:41Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10068 | |
dc.description.abstract | Doordat de productie-economie overgegaan is in kenniseconomie is de levensduur van verworven kennis en vaardigheden verminderd wat inhoudt dat er voortdurend nieuwe kennis en vaardigheden verworven moeten worden. Ook in de Radiotherapie is er sprake van snelle ontwikkelingen waarbij de professionals nieuwe kennis en vaardigheden moeten aanleren. Voor de deskundigheidsbevordering wordt onder andere Ortello gebruikt. Ortello is een E-learning omgeving voor de Medisch Beeldvormende en Bestralingsdeskundige. Ortello richt zich voornamelijk op het informeren van de lerende door middel van kennisoverdracht over beroepsspecifieke onderwerpen. In dit onderzoek is onderzoek gedaan naar de kwaliteit van Ortello waarbij de gebruiker centraal staat. Aan de hand van het Demand Driven Learning Model en andere items die gevonden zijn in de literatuur is voor de gebruiker een vragenlijst ontwikkeld waarbij zowel gevraagd is naar hun ervaring met Ortello als naar hun mate van zelfregulerend leren en self-efficacy. Deze persoonlijkheidskenmerken dragen net als motivatie bij aan het wel of niet deelnemen aan E-learning. Uit dit onderzoek is naar voren gekomen dat in het algemeen Ortello volgens de gebruiker een kwalitatief goed middel is om hun deskundigheid tijdens werktijd te bevorderen. Aan de hand van een casestudie en de uitkomsten van de vragenlijst zijn enkele verbetervoorstellen geformuleerd. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1167443 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Deskundigheidsbevordering van medische professionals via E-learning.
Een kwestie van kwaliteit en motivatie | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | E-learning | |
dc.subject.keywords | professionals | |
dc.subject.keywords | deskundigheidsbevordering | |
dc.subject.keywords | kwaliteit | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskundig ontwerp en advisering | |