View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Dit boek is lekker makkelijk!

        Thumbnail
        View/Open
        EIND EIND VERSIESCRIPTIE ROOS.doc (584.5Kb)
        Publication date
        2008
        Author
        Slagmolen, Rosemary
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In deze scriptie is onderzocht of het nieuwe AVI-systeem een verbetering is ten opzichte van het oude AVI-systeem. Dit is onderzocht door de problemen die voortkomen uit het toepassen van het nieuwe AVI-systeem in kaart te brengen. Naar aanleiding van een interview met Marion van de Meulen van uitgeverij Zwijsen zijn er vijf problemen geformuleerd waar de educatieve uitgeverij tegen aan loopt bij het toepassen van het nieuwe AVI-systeem: het meetellen van eigennamen; de veelvoorkomende woordfrequentielijst; het schrijven van een tekst op AVI-plus; verschillende delen van een boek hebben een ander AVI-niveau; en het uiteenlopen van de AVI- en de CLIB-niveaus. Per probleem is er een onderzoek uitgevoerd om te bekijken wat het probleem precies inhoudt. Naar aanleiding van de resultaten kan er worden geconcludeerd dat de problemen die bij het oude AVI-systeem naar voren kwamen door de invoering van het nieuwe AVI-systeem niet zijn verdwenen. Het nieuwe AVI-systeem kan wel worden gezien als een verbetering ten opzichte van het oude AVI-systeem, aangezien het een completer beeld van een tekst naar voren brengt. Hierdoor komt het oorspronkelijke doel van het AVI-systeem, het afstemmen van de leesbaarheid van een boek op de leesvaardigheid van een kind, beter tot zijn recht.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9856
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo